3 redenen waarom je zou moeten bloggen als bedrijf 

Je kunt er als bedrijf tegenwoordig bijna niet meer om heen: zakelijk bloggen. Toch zijn er veel bedrijven die nog steeds niet bloggen, terwijl het wel veel kan opleveren. Je creëert niet alleen meer waarde voor je doelgroep door je kennis te delen, maar onderscheid je daarnaast ook van je concurrenten. Aan de hand van dit blogartikel laten wij de impact van zakelijk bloggen zien voor jouw bedrijf. 

Een blog zorgt voor meer websitebezoekers

Iedere blogpagina op je website is een extra mogelijkheid waar bezoekers op kunnen ‘landen’, hierdoor kun je meer website bezoekers genereren. Dat niet alleen: zoekmachines hechten veel waarde aan kwalitatieve en unieke informatie. Wanneer jij dus relevante informatie deelt dat antwoord geeft op de vraag of een probleem van de bezoeker, zal de zoekmachine jouw resultaat weergeven. Hierdoor kunnen het aantal websitebezoekers en potentiële klanten flink toenemen. 

Je kan je merk positioneren als marktleider

Jij bent dé expert in jouw vakgebied want jij kent je producten en diensten natuurlijk als geen ander. Hoewel jij dagelijks met je vak bezig bent, weet de rest van de wereld misschien niet dat jouw product of dienst bestaat. Als bedrijf heb jij de kennis en ervaring over de onderwerpen waar je dagelijks mee te maken hebt. Wanneer je tijd investeert in het delen van deze kennis, kan jij jezelf neerzetten als marktleider. 

Waar kun je dan zoal over schrijven in je zakelijke blogs? Hier volgen enkele ideeën: 

●      Geef praktische tips en how-to’s

●      Geef informatie over de trends en ontwikkelingen in jouw vakgebied

●      Geef antwoord op branche-gerelateerde vragen

Voornamelijk bedrijven die zich in een nichemarkt bevinden, of een product verkopen waar nog weinig over bekend is, kunnen hier goed gebruik van maken. 

Een blog verbetert de band met huidige en potentiële klanten

Een blog voegt het menselijke aspect aan een bedrijf of merk toe. Het is vaak een laagdrempelige en informele manier voor de consument om kennis te maken met jouw bedrijf. Doordat je een persoonlijk verhaal neerzet met je zakelijke blog, voelen mensen sneller een verbinding. Je geeft je bedrijf als het ware een persoonlijke en toegankelijke voice. Hiermee draag je bij aan het ontwikkelen en het onderhouden van de relatie met je klanten. 

Deel dit bericht: